عشق تو را شهید می کند...

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست .. ؟

عشق تو را شهید می کند...

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست .. ؟

احسان و محبت برنده تر از شمشیر است و زودتر انسان را شهید می کند.
اگر به احسان خدا واقف شوی عاشق ِ او می شوی و اگر عاشق شدی ، عشق تو را شهید می کند.
بهترین راه نیل به موت این است.

"حاج اسماعیل دولابی"
برگرفته از کتاب شهید محبت

موضوع ها
پیشنهادهامو ببینید :

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

2

سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸ ق.ظ

ایشان‌ میفرمودند: این‌ عظمت‌ حقیقی‌ اوست‌. فلهذا ما باید به‌ اطفال‌ خود احترام‌ گذاریم‌ و به‌ نظر بزرگ‌ به‌ آنها بنگریم‌. زیرا که‌ بزرگند؛ و ما ایشانرا خُرد می‌پنداریم‌. ابراهیم‌ پسر دوسالۀ رسول‌ الله‌ بقدری‌ بزرگ‌ بود که‌ اگر می‌ماند، به‌ مثابۀ خود پیغمبر بزرگ‌ می‌شد. کأنّه‌ پیغمبر همان‌ فرزندش‌ ابراهیم‌ است‌ که‌ بزرگ‌ شده‌، و ابراهیم‌ همان‌ پیامبر است‌، نهایت‌ امر در دوران‌ خردسالی‌ و طفولیّت‌؛ ذُرِّیَّةً بَعْضُهَا مِن‌ بَعْضٍ.[50]

میفرمودند: لهذا برای‌ احترام‌ کودکان‌ نوزاد، خوب‌ است‌ انسان‌ تا چهل‌ روز مجامعت‌ نکند، و قنداقۀ نوزادان‌ را تا چند ماهگی‌ در مجالس‌ علم‌ و محافل‌ ذکر و حسینیّه‌ و محالّ عزاداری‌ که‌ نام‌ حضرت‌ سیّد الشّهداء برده‌ می‌شود ببرند؛ چرا که‌ نفس‌ طفل‌ همچون‌ مغناطیس‌ است‌ و علوم‌ و اوراد و اذکار و قُدّوسیّت‌ روح‌ امام‌ حسین‌ را جذب‌ میکند. طفل‌ گرچه‌ زبان‌ ندارد ولی‌ ادراک‌ میکند، و روحش‌ در دوران‌ کودکی‌ اگر در محلّ یا در محالّ معصیت‌ برده‌ شود، آن‌ جرم‌ و گناه‌ او را آلوده‌ میکند؛ و اگر در محلّ و یا محالّ ذکر و عبادت‌ و علم‌ برده‌ شود، آن‌ پاکی‌ و صفا را به‌ خود میگیرد

عظمت روحی بچه ها

سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷ ق.ظ

http://www.maarefislam.com/doreholomvamaarefislam/bookscontent/rohemojarrad/rohmojarrad7.htm


اختلاف‌ حالات‌ حضرت‌ آقا در هنگام‌ فوت‌ سیّد محمّد و فوت‌ بَیگم‌

مرحوم‌ حدّاد میفرمودند: بَیگم‌ که‌ دوساله‌ بود و از دنیا رفت‌، در آنوقت‌ من‌ حالی‌ داشتم‌ که‌ ابداً مرگ‌ و حیات‌ را تشخیص‌ نمیدادم‌ و برای‌ من‌ علی‌السّویّه‌ بود. چون‌ جنازۀ او را برداشتیم‌ و با پدر زن‌: أبو عَمْشَه‌ برای‌ غسل‌ و کفن‌ و دفن‌ بردیم‌، من‌ ابداً گریه‌ نمی‌کردم‌. امّا او بقدری‌ محزون‌ و متأثّر بود و گریه‌ میکرد که‌ حال‌ درونی‌ او تغییر کرده‌ بود. و می‌گفت‌: این‌ سیّد عجب‌ دلِ سخت‌ و بی‌رحمی‌ دارد؛ اصلاً گریه‌ و زاری‌ ننمود! و حتّی‌ اشکش‌ هم‌ نریخت‌! و مدّتی‌ چون‌ با او در یک‌ منزل‌ زندگی‌ میکردیم‌ با من‌ قهر بود.

مشاهدۀ حدّاد، عظمت‌ روحی‌ اطفال‌ شیعه‌ را پس‌ از مرگ‌

پس‌ از بَیگم‌، دختر دوسالۀ دیگر ایشان‌ به‌ نام‌ فاطمه‌ فوت‌ میکند. میفرمودند: مرگ‌ او در شب‌ بود، و ما او را در کنار اطاق‌ نهادیم‌ تا فردا دفن‌ نمائیم‌. من‌ قدری‌ به‌ او به‌ نظر بچّه‌ نگاه‌ میکردم‌؛ یعنی‌ کودکی‌ از دنیا رفته‌ است‌ و آنقدر حائز اهمّیّت‌ نیست‌.

همان‌ شب‌ دیدم‌ نفس‌ او را که‌ از گوشۀ اطاق‌ بزرگ‌ شد، و تمام‌ خانه‌ را فراگرفت‌. کم‌کم‌ بزرگتر شد و تمام‌ کربلا را گرفت‌، و بدون‌ فاصله‌ تمام‌ دنیا را گرفت‌. و آن‌ طفل‌ حقیقت‌ خود را نشان‌ میداد که‌: من‌ با اینکه‌ کودکم‌ چقدر بزرگم‌.

وبلاگ نویسی

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۲ ب.ظ

دوس دارم تو‌وبلاگ قبلیم بنویسم‌....

ینی در واقع وبلاگ اولم

چون تاحالا فکنم شاید شش تا وبلاگ داشتم ک فقط یکیش اصلی بود. همون اولی

همون ک کلی از دوستانم ادرسش رو داشتن

دوست دارم تو وبلاگم با خودم حرف بزنم

با خدا

با دوستام

با حضرت...


این روزا بخاطر کار دیگ وقت ب خیلی کارا نمیرسه

مدتها

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۹ ب.ظ

وقتی دیدم مریم نوشته بعد مدتها.. 

وقتی اخرین پستم مال حدود ۱۸ روز پیشه

وقتی میبینم انقد سرم شلوغ شده ک زمان بسررررعت از من میگذره

وقتی میبینم غرق کار شدم


خدایا